Skip to main content

Pieci veidi kā e-komercija tiek revolucionēta

Ekomercija chatbots

Pieci veidi kā e-komercija tiek revolucionēta

E-komercija ir gājusi tālu no tās izveides 1990. gados. No dot-com uzplaukuma un iznīkuma līdz SEO laikmetam, sociālo mediju pieaugumam un mobilās ietekmes ietekmei šī nozare ir bijusi mainīgā industrijā.

Šis brauciens vēl nav beidzies. Mēs esam vidū, vēl vairāk pārmaiņu gaidāmas. Šajā rakstā apskatīsim piecas lietas.

1. Chatboti

Arvien vairāk cilvēki izvēlas komunicēt ar zīmoliem izmantojot teksta ziņojumus, ziņu aplikācijas, un live chats salīdzinot ar telefona zvaniem un e-pastiem. Viens veids kā zīmolu izmainās ir dodot priekšroku un izmantojot chatbots.

Chatboti piedāvā automātiskas ziņas lietotājiem atbildot uz jautājumiem, lai viņi var piekļūt informācijai daudz efektīvāk. Tā pat kā zvana laikā piedāvātās izvēlnes, chatboti piedāvā atbildes uz biežāk uzdotiek jautājumiem. 

Saskaņā ar Ubisend veikto 2017. gada pētījumu 35% patērētāji nepārprotami vēlas vairāk chatbotus. No tiem 69% patīk chatbots, jo tie spēj sniegt informāciju uzreiz, un 21% uzskata, ka chatbots ir vienkāršākais veids, kā sazināties ar uzņēmumiem.

Chatbots neprasa, lai lietotāji instalētu jaunu lietotni, lai mijiedarbotos ar zīmolu, bet integrētu ar platformām, kuras viņi jau izmanto, piemēram, Facebook Messenger un Skype.

Chatbots pašlaik tiek pieņemts ar satriecošu ātrumu, un Gartner paredz, ka līdz 2020. gadam 85% klientu atrisinās visas zīmola mijiedarbības, nerunājot par cilvēku. Oracle aptaujā tika konstatēts, ka 80% respondentu bija izvietojuši chatbotus vai līdz 2020. gadam, un Grand View Research sagaida, ka Chatbot nozarē gada pieaugums ir 24,3%, sasniedzot 1,23 miljardus USD līdz 2025. gadam.

Agrāk uzņēmumiem bija jāattīsta paši savas tērzēšanas platformas, bet uzņēmumiem, kas nevar veikt ieguldījumus, ir pieejamas dažādas platformas. Piemēram:

  • IBM Watson: Vispopulārākais chatbot veidotājs 61% uzņēmumu vidū, Watson izmanto neironu tīklu, kurā ir miljardi Vikipēdijas vārdu un kas spēj saprast nodomus, vienības un dialogus. Tas ir neapšaubāmi visspēcīgākais tērzēšanas platforma, kas ir pieejama, bet tā ir attīstītāja-smaga.
  • Aivo: Agentbot piedāvā automatizētu klientu apkalpošanu ziņojumapmaiņas lietotnēs, īsziņās un tiešajā tērzēšanā jūsu vietnē. Viņu tiešais pakalpojums darbojas kā kopētājs cilvēkam, veidojot profilus lietotājiem un sniedzot informāciju aģentiem, ja klientam ir jārunā ar vienu. Balss tērzēšanas punkti ir pieejami arī tālruņa mijiedarbībai. Sistēma integrējas ar Zendesk, Salesforce, Hubspot, Zapier un Genesys.
  • Botsify: bez koda nepieciešama platforma maziem uzņēmumiem, kas ātri izveido tērzētavas, kas ir veidotas jūsu vietnei un Facebook. Integrējas ar WordPress, Shopify, Zapier un Alexa. Izmantojiet mašīnu mācīšanās, lai laika gaitā iemācītu jaunus tērzēšanas vārdus, pastāstot, kas to apšauba pareizi vai nepareizi.

chatbots

2. Augošie starptautiskie tirgi


Pasaules Tirdzniecības organizācija lēš, ka starptautiskā tirdzniecība 2018. gadā turpinās augt par 4,4%. Saskaņā ar Euromonitor International pētījumiem, paredzams, ka e-komercija 2022. gadā būs visstraujāk augošais globālais mazumtirdzniecības kanāls, paredzot 73% pieaugumu. Paredzams, ka pārtikas un dzērienu apakškategorijas paplašināšanās pieaugs visstraujāk - 80%.

Tikai nedaudz vairāk par pusi no Ķīnas iedzīvotājiem ir pasūtījuši katru gadu aizjūras, 89% no tiem ir nopirkuši no Amerikas mazumtirgotājiem. Kvalitāte un autentiskums bija parastie iemesli, kas tika minēti pirkšanai ārzemēs, bet piegādes laiks, maksājumu drošība un piegādes izmaksas tika minētas kā galvenie šķēršļi.

Nielsena pētījumā arī konstatēts, ka pasaules mērogā lielākā daļa pircēju (57%) pēdējo sešu mēnešu laikā ir veikuši pirkumus ārzemēs. Vienīgais kontinents, kurā šis skaitlis nebija lielākais, bija Ziemeļamerika, kur 45,5% atbildēja, ka viņi ir veikuši pirkumu ārzemēs.

Tā kā starptautiskajā arēnā tiek atvērts vairāk naudas, viedie e-komercijas zīmoli pielāgosies, pievēršoties jauniem pasaules tirgiem, īpaši tiem, kas atrodas Krievijā, Brazīlijā, Turcijā, Indonēzijā, Indijā, Nīderlandē un Singapūrā. Ieguldījumi valodu internacionalizācijā, piegādes izmaksās, kuģošanas ātrumā un maksājumu nodrošinājumā maksās dividendes.

 

3. Pārdevēji pārvietojas ārpus Amazon


Amazon daļa no e-komercijas tirgus ir milzīga, kas veido 49,1% no visiem ASV tiešsaistes mazumtirdzniecības izdevumiem. Paredzams, ka līdz 2018. gada beigām mazumtirdzniecībā tie nopelnīs 258,22 miljardus ASV dolāru jeb 5% no kopējā mazumtirdzniecības apjoma.

Bet būtu kļūda domāt, ka tas nozīmē, ka Amazon ir vienīgā iespēja trešo pušu pārdevējiem un ražotājiem, kad realitāte ir tāda, ka arvien vairāk iespēju atver pārdevējiem.

Tirgus pārdevēji veido 50% no Amazon pārdotajām vienībām, atklājot savu nozīmīgo tirgus pozīciju, un e-komercijas tirgus kopumā pieaug straujāk nekā Amazon tirgus daļa. Tas nozīmē vairāk iespēju pārdevējiem, neraugoties uz Amazon dominējošo stāvokli.

Platformas, piemēram, ChannelApe, paver iespējas pārdevējiem, apstrādājot kritušos kuģniecības pakalpojumus un ļaujot tiem pārvaldīt katalogus vairākās vietās, piemēram, Amazon, Walmart, eBay, Target, Jet, Newegg un citi. Walmart pārdošanas apjoma pieaugums 63% apmērā 2017. gada 1. ceturksnī lielā mērā bija saistīts ar to, ka viņi atvēra savas durvis trešo pušu pārdevējiem, un, lai gan daži pretrunīgi pārdevēji ir izraisījuši pēdējo bremžu piespiešanu, pārdevēju skaits joprojām pieaug un, visticamāk, pēc tam, kad apstiprināšanas process kļūst racionalizēts, atkal atsāksies.

Lai gan puse no Amazon pārdevējiem ir ekskluzīvi Amazon, trešdaļa no tiem plānoja 2017. gadā paplašināties līdz Walmart.

Būtiski, ka, neskatoties uz Amazon dominējošo stāvokli, veiksmīgi pārdevēji gūst ieņēmumus savās vietnēs. ECommerceFuel pētījumā konstatēts, ka 70% pārdevēju nopelnīja lielāko daļu ieņēmumu no saviem veikaliem, bet Amazon - tikai 6,2% no to pārdošanas apjoma. Vēl 20% pārdevēju nopelnīja 76% no saviem ieņēmumiem no Amazon.

Vēl svarīgāk ir tas, ka no visstraujāk augošajiem pārdevējiem tikai 27% ziņoja, ka Amazon ir augstākais kanāls, un 43% nepārdeva Amazon. Šie polarizētie rezultāti liecina, ka pārdevējiem, cik vien iespējams, jādažādo ieņēmumu avoti, nevis jāpievērš uzmanība Amazon.

4. E-komercijas meklētājprogrammu attīstība


Neatkarīgi no uzlabošanas SEO par e-komercijas tīmekļa vietnēm, izmantojot labas platformas, atslēgvārdu izpēti, tehnisko SEO un saikni buliding, e-komercijas vietnēm arī jādomā par sevi kā meklētājprogrammām. 49% tiešsaistes pircēju vispirms vēršas pie Amazon, lai meklētu produktu, un Amazon produktu meklēšanas iespēju efektivitāte, iespējams, spēlē nozīmīgu lomu.

Saskaņā ar Nielsena pētījumiem e-komercijas vietnes pēdējos gados ir piedzīvojušas dramatiskus meklēšanas iespēju uzlabojumus. Meklēšanas veiksmes rādītāji 2000. un 2011. gadā bija tikai 64% un 74%, bet meklēšanas panākumu rādītāji 2017. gadā bija daudz labāki 92%.

Svarīgākā izmaiņa ir bijusi meklēšanas vietņu uzlabošana šajās vietnēs, kas reizēm pieprasīja cilvēkiem izmantot uzlabotas meklēšanas operatorus dabiskās valodas vietā. Mūsdienu lietotāji sagaida iespēju lietot dabisko valodu un vairs nezina, kā izmantot meklēšanas operatorus. E-komercijas meklētājprogrammām, protams, ir jāsaprot, kad starp vārdiem jāievieto “UN” un “VAI” operatori, nelūdzot lietotājiem veikt šo darbu.

Mūsdienu meklētāji arī sagaida, ka varēs sakārtot meklēšanas rezultātus, izmantojot pārskata punktus, nevis neapstrādātus pārskatus. Sakārtoti novērtējuma rezultāti ir augstāki par rezultātiem, ne tikai tad, ja viņiem ir augstāki rādītāji, bet, ja viņiem ir arī vairāk vispārēju pārskatu un tādējādi tie ir ticamāki.

Lietotāji sagaida daudzpusīgu meklēšanu, spēju ierobežot meklēšanas rezultātus, filtrējot tos attiecīgajās kategorijās, un lietotāji sūdzas, kad šī opcija nav pieejama. Tiek gaidīti arī automātiskie meklēšanas ieteikumi.

No dizaina viedokļa meklētāji mēdz meklēt plašu tukšu teksta lauku vai palielināmo stiklu lapas augšpusē, centrā vai augšējā labajā stūrī.

E-komercijas vietnes ar vājām meklētājprogrammām, kas neatbilst iepriekšminētajām apzīmējumiem un kurām nav atbalsta pareizrakstības kļūdām un sinonīmiem, un ka nestandarta rezultātu lapas bez filtriem vai šķirošanas iespējām nebūs veiksmīgas mūsdienu ainavā.

5. Balss komercija


Divdesmit procentiem no ASV pieaugušajiem tagad pieder gudrs runātājs, piemēram, Amazon Echo vai Google Home. No tiem vairāk nekā trešdaļa ir pasūtījušas pārtikas preces vai tualetes piederumus, un 22% no viņiem to dara bieži. Visbiežāk pircēji laika gaitā cenšas pievienot preces savam grozam un veikt pirkumu vēlāk, nevis vienkārši veikt pirkumu tieši.

Emarketer sagaida, ka ASV viedo skaļruņu īpašnieku skaits sasniegs 69 miljonus 2018. gadā un 75,5 miljonus 2019. gadā. Gartner paredz, ka 20% tīmekļa pārlūkošanas tiks veiktas bez ekrāna līdz 2020. gadam.

Pārdevējiem tas nozīmē, ka, lai gan diversifikācija ir svarīga, kļūs arvien nepieciešamāka pieejamība un konkurētspēja tādās platformās kā Amazon Prime un Google Express, un šo ierīču lietojumprogrammu izstrāde, iespējams, kļūs par nozīmīgu mārketinga kanālu nākamajos gados. Panākumi ārpus šīm ekosistēmām arvien vairāk būs atkarīgi no zīmola spējas tirgot un efektīvi informēt par savu unikālo pārdošanas piedāvājumu.

 

 

Komentāri ( 0 )

Atstāj komentāru

Šī lauka informācija tiks turēta privāti un netiks rādīta publiski.

Restricted HTML

  • Allowed HTML tags: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
uz sākumu