Skip to main content

Kas ir E-komercija? Viss kas Tev jāzin

ekomercija bilde

Kas ir E-komercija? Viss kas Tev jāzin

 

Kas ir e-komercija?


E-komercija, pazīstama arī kā elektroniskā komercija, ir uzņēmējdarbības modelis, kas ietver darījumus, kas notiek internetā. Veikalus, kas pārdod savus produktus tiešsaistē, sauc par e-komercijas veikaliem. Piemēram, Amazon.com ir viens no populārākajiem tiešsaistes veikaliem e-komercijas nozarē. Šajā rakstā jūs uzzināsit e-komercijas vēsturi, e-komercijas statistiku, platformas, populāras e-komercijas vietnes un vairāk.

E-komercijas vēsture


E-komercijas pamatu izveidoja 1979. gadā Michael Aldrich. Viņš saslēdza savu televīziju ar datoru, izmantojot savu telefona līniju. Lai gan tas bija atšķirīgi no e-komercijas, kā mēs to šodien pazīstam, viņa ideja radīja iepirkšanās ideju, neejot uz fizisko veikalu. Tajā laikā lielākajai daļai cilvēku nebija datoru. Bills Gates un Steves Jobs popularizēja datorus vidusmēra sabiedrībai. Bills Gates pat teica, ka viņa mērķis bija "izveidot datoru uz katra galda un katrā mājā." Bez datoriem e-komercija būtu ievērojami atšķirīga.

E-komercijas vēsture

1994. gadā Jeffs Bezos nodibināja Amazon kā interneta veikalu, kas pārdod vairāk nekā miljons dažādu grāmatu. Amazon galu galā turpina kļūt par populārāko interneta veikalu patērētājiem, lai iegādātos jebkāda veida produktus.

Līdz deviņdesmito gadu vidum un 2000. gada sākumā cilvēki ar vien vairāk iepirka datorus savām mājām un bruģēja ceļu e-komercijas attīstībai. Uzņēmumi pieņema čekus 90. gadu sākumā, jo nebija tiešsaistes maksājumu sistēmas, lai pārskaitītu līdzekļus no klientiem uz uzņēmumiem. Kad PayPal tika dibināts 1998. gada decembrī, tas vienkāršoja iepirkšanās pieredzi klientiem, jo kredītkartes kļuva viegli pieņemamas.

Līdz 2008. gadam e-komercijas pārdevumi veidoja 3,4% no visiem pārdošanas apjomiem, kas liecina par nozares izaugsmi. Tiek lēsts, ka 2014. gadā visā pasaulē bija aptuveni 12-24 miljoni tiešsaistes veikalu.

E-komercijas statistika

e-komercija statistika

 

  • Tiek lēsts, ka līdz 2020. gadam globālā e-komercijas pārdošana sasniegs 4.058 triljonus ASV dolāru, kas padara e-komerciju augošu un rentablu nozari.
  • Līdz 2019. gadam ASV būs 224 miljonus tiešsaistes pircēju, padarot ASV par lielu auditoriju, lai jūsu tiešsaistes veikals pārdotu.
  • Tiek lēsts, ka līdz 2019. gadam ir 162,8 miljoni mobilo pircēju. Tā rezultātā veikalu īpašniekiem jānodrošina, lai viņu vietnes un reklāmas tiktu optimizētas mobilajām ierīcēm, lai sasniegtu mērķauditoriju. Saskaņā ar Business Insider, vīriešiem (22%) tiek uzskatīts, ka viņi, iespējams, iegādāsies produktu, izmantojot mobilo ierīci, nekā sievietes (18%).
  • Sievietes mēdz iegādāties interneta veikalā biežāk nekā vīrieši. Par katru 10 dolāru iztērēto tiešsaistē sievietes iztērē 6 ASV dolārus, bet vīrieši - 4 dolārus.
  • Cilvēki vecumā no 18 līdz 34 gadiem katru gadu tērē aptuveni 2000 ASV dolāru tiešsaistē, padarot to par paaudzi, kas visvairāk iepirkšanās tiešsaistē.

E-komercijas veidi

  • B2B: B2B modelis no biznesa uz biznesu, ir kad bizness pārdot preci citiem uzņēmumiem. Alibaba ir B2B uzņēmējdarbības piemērs, jo to piegādātāji pārdod citiem uzņēmumiem. Alibaba cenas ir ārkārtīgi zemas, jo tās ir vairumtirdzniecības cenas, lai uzņēmumi varētu gūt peļņu no saviem produktiem.
  • B2C: B2C modelis, kas ir saistīts ar uzņēmējdarbību patērētājam, ietver uzņēmumus, kas pārdod patērētājiem. Ja jūs nolemsiet atvērt savu tiešsaistes veikalu, jūs, iespējams, pārdosiet klientiem, nevis uzņēmumiem. Amazon, Walmart un Apple ir B2C uzņēmumu piemēri.
  • C2C: C2C modelis ir tas, kad patērētāji pārdod citiem patērētājiem. C2C uzņēmējdarbības modeļa piemēri ir eBay, Craigslist, Facebook grupas un Kijiji. Daudzi pārdevēji šajās vietnēs nav uzņēmumi, bet vidējie patērētāji pārdod produktus, kas pieder tiem, kas ir lietoti vai jauni.

Ekomercijas platformas

E-komercijas platforma ir programmatūras risinājums, kas uzņēmumiem ļauj izveidot tiešsaistes veikalus.

Shopify tika dibināta 2004. gadā Tobias Lutke, Daniel Weinand un Scott Lake. 2016. gadā Shopify bija 377,5 tūkstoši tirgotāju, kuri izmantoja savu platformu, un kopējie ieņēmumi bija 15,4 miljardi ASV dolāru. Shopify platforma tiek uzskatīta par labāko e-komercijas platformu ar 10/10 reitingu.

ekomercija-shopify

 

E-komercijas nākotne

Sagaidāms, ka e-komercijas nozare turpinās augt. Saskaņā ar N Channel, ASV, stacionāri mazumtirgotāji rada pārdošanas apjomu 3,9 triljonus ASV dolāru, savukārt e-komercijas produkcija ir 294 miljardi ASV dolāru. Laika gaitā e-komercija turpinās atņemt tirgus daļu no stacionāriem mazumtirgotājiem, kā tas ir bijis pēdējo gadu laikā. Šī ir laba ziņa tiem, kas vēlas uzsākt tiešsaistes veikalus, jo pārdošanas apjoms turpinās pieaugt, lai gan konkurence arī palielināsies nozarē.

ekomercija nakotne

 

E-komercija arī gadu gaitā attīstīsies, radot pircējiem vairāk virtuālās vai paplašinātās realitātes pieredzes. Galu galā veikalos var būt funkcijas, kas palīdz klientiem praktiski "izmēģināt apģērbu, lai tas atbilstu viņu formai, vienlaikus ļaujot viņiem redzēt, kā tas izskatās. Pircēji, iespējams, var "izmēģināt" aplauzumu, izmantojot savu klēpjdatoru vai tālruņa kameru.

 

Komentāri ( 0 )

Atstāj komentāru

Šī lauka informācija tiks turēta privāti un netiks rādīta publiski.

Restricted HTML

  • Allowed HTML tags: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
uz sākumu